سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثلث کار آشپزخانه چیست؟ و کاربرد آن چیست؟

مثلث آشپزخانه را می دانید

حتماً از خود می پرسید که مثلث آشپزخانه به چه معناست و هدف آن چیست؟ ما برای تعریف بیشتر این موضوع ابتدا تعریف جامعی از مثلث آشپزخانه ارائه خواهیم داد.

اگر مشاهده کردید که سه کار اصلی در آشپزخانه به طور متوالی انجام شده است ، باید این سه کار را مشخص کرده و به عنوان نقاط گوشه مثلث آشپزخانه رفتار کنید. سه زاویه عبارتند از:

محدوده ای که برای پخت و پز استفاده می شود

ظرفشویی و نظافت در قسمت سینک ظرفشویی

یخچالی برای نگهداری مواد.

یادگیری طراحی کابینت با اتوکد شما نکات مهم در مورد مثلث کار آشپزخانه را می آموزید. لطفا توجه داشته باشید که برای کاهش حرکت غیرضروری و ایجاد فضای کار مناسب ، اصل طراحی اساس مثلث آشپزخانه است.

-اندازه هر ضلع مثلث باید بین یک متر تا سه متر باشد. اگر کمتر از 1 متر باشد ، تقریباً قادر به باز و بسته شدن درب یخچال یا ماشین ظرفشویی نخواهید بود. علاوه بر این ، اگر بیش از 3 متر باشید ، از هدف اصلی که کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در وقت است ، دور می مانید. بنابراین ، بهتر است ابعاد را با دقت مشاهده کنید.

مجموع اضلاع مثلث باید 4 تا 8 متر باشد.

-اندازه هر ضلع مثلث از مرکز دستگاه یا سینک ظرفشویی محاسبه می شود.

جدول یا جزیره در یک طرف مثلث نباید بیش از 30 سانتی متر باشد.

باید بین سینک ظرفشویی و یخچال حدود 1 متر فاصله باشد.

اگرچه آشپزخانه بزرگتر و بزرگتر می شود و فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل سنگین مانند اجاق گاز وجود دارد ، اما ایجاد یک مثلث آشپزخانه هنوز محبوب است. ما علاوه بر پخت و پز ، فعالیت های دیگری را نیز در آشپزخانه انجام می دهیم. به عنوان مثال ، ما اغلب در آشپزخانه از میهمانان پذیرایی می کنیم و گاهی کودکان در آشپزخانه تکالیف خود را انجام می دهند. بنابراین ، در طراحی آشپزخانه مدرن ، زاویه کار سه نقطه مثلث به یک منطقه کار مستقل تبدیل می شود.

برخی از طراحان آشپزخانه توصیه می کنند فضای کار آشپزخانه را طبق دستورالعمل های اساسی پخت و پز تنظیم کنید. بعد از تهیه غذا ، آن را به آشپزخانه برده و در یخچال {در ورودی آشپزخانه قرار دهید .. در صورت لزوم غذا را به طرف دیگر ببرید ، بشویید و بپزید و سپس سرو کنید. در آخر ، ظرف ها را بعد از غذا بشویید. منطقی به نظر می رسد که این شاهین ها نزدیک منطقه ذخیره مواد غذایی ظاهر شوند. به عبارت دیگر ، هر گوشه باید در یکی از گوشه های مثلث قرار داشته باشد و گوشه ها نیز باید 1 تا 3 متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.

در یک آشپزخانه مدرن یا کلاسیک ، اجاق گاز ، سینک ظرفشویی و یخچال همه مانند گوشه ای از یک مثلث چیده شده اند. تمام فعالیت های آشپزخانه در این مثلث انجام می شود:

محل نگهداری مواد غذایی

منطقه آماده سازی و تمیز کردن

منطقه آشپزی

از آنجا که آشپزخانه های مدرن معمولاً محلی برای صرف غذا و جمع شدن هستند ، طراحان معمولاً منطقه چهارم را مرکز خدمات و مرکز اطلاع رسانی می دانند.

طرف اول: یخچال و فریزر مواد غذایی

این قسمت شامل یخچال ، فریزر و کابینت است. آشپزخانه های مدرن امروزی دارای یک کابینت در اندازه کامل در کنار یخچال هستند که معمولاً برای نگهداری مواد غذایی مانند آرد ، شکر ، ادویه جات و سایر مواد اولیه که باید در نزدیکی محل پخت و پز باشند مورد استفاده قرار می گیرد. البته این الگو در گذشته معمول بود.

موقعیت یخچال را در آشپزخانه طراحی کنید

-طرف دوم: غرق شدن

-محل شستن ظرف و غذا

میز ناهار خوری و مکان برای شام

این منطقه جایی است که میهمانان شما می توانند جمع شوند و به شما نزدیک شوند. این منطقه کمی از محل کار در آشپزخانه جلوتر است. یکی از مزایای این کار این است که شما می توانید با دوستانتان که مقابلتان نشسته اند صحبت کنید و هنگام کار در آشپزخانه به راحتی آنها را سرگرم کنید. برخی از آشپزخانه های این منطقه دارای نوشیدنی یا ایستگاه قهوه هستند. بسته به ویژگی ها و موقعیت آشپزخانه ، ممکن است دارای یک سینک ظرفشویی و یخچال کوچک نیز باشند.

همانطور که می دانید ، نقش آشپزخانه به عنوان یک مرکز فعالیت طبیعی ، برخی افراد آن را به یک فضای پیام تبدیل می کنند. به عنوان مثال ، آنها یک تخته سیاه یا تخته سفید کوچک برای نوشتن اخبار مهم قرار می دهند. یا یک تقویم کوچک در آنجا قرار دهید. جالبتر اینکه بعضی از افراد برای وسایل روزانه در آشپزخانه خود سبدهای کوچک می گذارند.

آشپزخانه همه را دور هم جمع می کند!

سه چیدمان آشپزخانه (ستون ، L شکل ، U شکل) در اطراف سینک ظرفشویی ، محل پخت و پز و یخچال طراحی شده اند و آنها را در زاویه ی مثلث قرار می دهند. اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید ، سعی کنید جای سینک ظرفشویی ، اجاق گاز و ماشین ظرفشویی را نگیرید. زیرا برای این کار شما به پول زیادی احتیاج دارید. جابجایی لوله کشی آنها هزینه زیادی دارد. اما اگر طراحی آشپزخانه متناسب با وسایل شما نیست ، ارزش این هزینه زیاد را دارد. با جابجایی کابینت می توانید فضای زیادی برای وسایل خود ایجاد کنید. سعی کنید از فضای موجود با کارآیی بیشتری استفاده کنید و آنها را مرتب کنید تا فضای کمتری خالی بماند. این امر همچنین باعث افزایش بهره وری آشپزخانه می شود و جریان کار شما نیز سریعتر خواهد بود.